tisdag 11 oktober 2011

Reserverade fynd och rea

I lördags var jag på loppis, hittade flera saker jag ville ha. Ett underbart slagbord med blått underrede fick mitt hjärta att klappa högt och längta ännu mer till den dagen vi har ett hus. Även en allmoge stol och ett trätråg hittade sin plats i hjärtat. Avstod att köpa p.g.a kvadratbrist här hemma i lägenheten. Kan man verkligen köpa på sig saker innan man har plats för dem? Min första tanke var; Nej.

Sen gick jag hela dan och funderade på de där möblerna och blev ängslig av tanken att nån annan skulle köpa dem. Rådfrågade fästmannen som gav ett förslag; Köp, så ställer vi grejerna hemma hos mina föräldrar så länge i deras lada. JA! Tänkte jag, för det här löste ju alla mina problem :) Sagt och gjort, ringde upp ägaren och reserverade möblerna till nästa lördag då dem har öppet :)

På söndag var det rea hos Axlings linne. Lite smått och gott hamnade i kassen, bl.a den gråa duken. Trätråg från Tradera, passar perfekt till dukarna från Axlings som skapar ett litet jul-inspirerat stilleben.

2 kommentarer:

  1. Sån tur att du fick en lösning på ditt problem. Jag tycker jag känner igen tanken- tänk om någon annan köper dessa fina saker...
    Underbart linne du köpt!
    Mariette

    SvaraRadera
  2. Vilket fint linne!

    Ha en fin dag! Kram Therese

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...