söndag 23 september 2012

Skor & Sockor

I slutet på Augusti köpte jag ett par nya höstkängor. Det är en jodphurkänga av märket Kavat och modellen heter Amanda. Bästa köpet någonsin! :) Så sköna och snygga, jättesnygga med ett par sockor i. Har använt dem nästan varje dag, passar till allt, är bara lite rädd att jag sliter ut dem för fort. Jag har redan ett par vinterkängor med högt skaft från Kavat och är jättenöjd. Å så är dem helt ekologiska.


Min mamma är helt fenomenal på att sticka. Här är en korg full med snygga sockor och Lovikavantar som hon har gjort. Idag på eftermiddagen när regnet hade avtagit och solen tittade fram var jag ute i skogen med korgen, kom hem med kantareller, trattkantareller och karljohan så ikväll blir det svamppaj.

2 kommentarer:

  1. Ååh så fin färg du valt på dina. Känner precis likadant som du. Vill inte slita ut skorna och funderar på att köpa ett par till i en annan färg. Kan tipsa om att Ellos ibland har rabatt på Kavat. Mys med svanödlors, det är höstens allra bästa syssla tycker jag. Kram! Julia

    SvaraRadera
  2. Jättefina! Kul att hitta skor man trivs med. Det är verkligen en lyx med hemstickade sockor och vantar. Har själv en svärmor som producerar sockor i långa banor under vintern- verkligen skönt när man har kalla golv hemma :)
    Kram Mariette

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...