söndag 3 augusti 2014

Fantastiska kryddor

Här hemma mellan fönsterrenoveringar går jag i kryddtankar. Förutom de planterade kryddorna timjan, mynta, rosmarin och persilja har vi en hel del vilt. Både citronmelissen och kungsmyntan/oreganon sprider sig som en löpeld runt växthuset. Började därför att titta på möjligheterna att torka de egna örterna. Sagt och gjort, gick ut i trädgården, klippte lite kungsmynta och band upp tre buketter som jag hängde på knoppbrädan bak på murstocken i köket.

Började sedan leta runt på nätet efter olika torkställningar för kryddor och hittade dessa, de två första är mina favoriter.



2 kommentarer:

  1. När augusti kommer får jag också lust att plocka in kryddor, bär och annat. Så fint du torkar kryddorna! Tycker alla fyra är vackra.

    Cia

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen både vackert och njutbart för näsan att ta in kryddorna nu. Härligt tycker jag!
    Mariette

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...