söndag 11 januari 2015

Knoppande hall inspiration

Vi har två små pyttehallar i huset. En av dem vill vi särskilt bygga ut. Jag vill gärna att den ska se lite ut som en gammeldags punschveranda med mycket fönster och gärna dubbeldörrar. Inne kommer vi få en vägg där vi kommer kunna ha kläder och skor. Därför samlar jag på mig lite inspiration på ämnet Hall. En av de största inspirationskällorna för tillfället är hallen hos bloggaren Aja Lund på Lundagård.





Och särskilt hennes idé att samla på sig dessa underbara hängare med träknoppar i funkisstil. När jag såg denna bild blev jag helt lyrisk och tänkte att jag bara måste nosa upp sådana hängare. Sagt och gjort, har nu fått tag på fyra stycken på Tradera, varav en är snart på väg med posten, och fler hoppas jag att det blir. Jag var inte ensam om att vilja ha dem kan jag säga :) Tyvärr missade jag två stycken med grön knopp, rackarns!



Aja och Christians hem är för övrigt en stor favorit hos mig, fullkomligt älskar deras kök. Just nu finns ett reportage om dem i senaste Lantliv. En härlig blandning av allmoge, retro och egna kreativa lösningar. En annan härlig kreativ lösning för hallen är denna som jag hittade via Pinterest.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...