onsdag 30 mars 2011

Olika nyanser av blått

Blå är en av mina favoritfärger, den känns fräsch och frisk. För mig och många andra finns det en uppenbar koppling till vatten och himmel som gör att den passar perfekt i lantlig inredning och den finns i otaliga nyanser. Här kommer några :)

Vattenkanna ur serien Swedish Grace, dessertskål i pressglas från Eda och en hängare för handdukar i plåt som jag fyndade på Kistamässan.

En liten uppdatering: Alldeles nyss kom fästmannen hem från en eftermiddagspromenad med en spontan blombukett. Ååå, vad glad man blir då! :) Inte nog med det, dem passade perfekt i kannan!


5 kommentarer:

  1. blått är faktiskt min favoritfärg också :D mest om det lutar åt turkost

    SvaraRadera
  2. härliga ting och älskar knoppbrädan
    kul att du tittade in hos mig
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag har precis upptäckt din fina blogg, hit kommer jag tillbaka.
    Jag älskar Swedish Grace, har tyvärr inget själv från servisen.
    Ha en fin kväll.
    Kram Emma

    SvaraRadera
  4. Åhhh så roligt att få blommor, en sån fin bukett!! Handukshängaren i plåt var ett charmigt fynd, supersött!! Ha en fin kväll. Kraaam Paula

    SvaraRadera
  5. Jag älskar med blått, så underbar färg som finns i olika nyanser! Underbar hängare du hittat!
    Tänk om min man kunde komma hem med blommor spontant. Han gör bara det när jag påminner han om att jag ÄLSKAR blommor, hehe!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...