söndag 3 april 2011

Drömmen om en kakelugn som nästan blev sann

Jag har alltid tyckt att kakelugnar är otroligt vackra och avundas dem som har det i sitt hus eller lägenhet. Men bor man i en lägenhet från 1955 är chanserna ganska små att det ska finnas en. Därför blev jag otroligt lycklig när jag hittade dessa underbara ljuslampetter från Nittsjö i somras när vi gjorde en av sommarens alla utflykter till Taxinge slott.
De är nygjorda kopior av en del till en kakelugn tillverkad vid Nittsjö Tegelverk och Stenkärlsfabrik under senare delen av 1800-talet. Min dröm om en kakelugn blev på så sätt nästan verklighet!

2 kommentarer:

  1. Oj de lampetterna gillade jag, riktigt fina. Scrollade ner och såg kuddarna/plädarna av återvunnen textil de var också underbara.
    Tack för ett vackert inlägg!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. härligt fina
    ha en skön kväll
    kram
    sandra

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...