tisdag 4 mars 2014

Snygga förpackningar

En produkt med en snygg förpackning är något av det bästa som finns tycker jag. När produkten förhöjs av förpackningen. Med min erfarenhet som inköpare kan det ibland stå eller falla på det, oavsett hur bra produkten är. Min personliga favorit är brun/oblekt kartong och papper, kan låta väldigt tråkigt men detta material är den bästa bakgrunden för ett grafiskt uttryck att spela fritt samtidigt som det inger en genuin och miljövänlig känsla. Det knyter också an till en gammal tradition, förr var det väldigt vanligt med oblekt papper i exempelvis lanthandlar. En enkel sak att anamma om man vill fånga den känslan. Jag slår t.ex in i mina julklappar i oblekt papper med lin- eller hampasnöre. Några som har fattat detta är Terrible twins, såg deras produkter på Formex och blev störtförälskad, läs det inlägget här. Främst deras nya spa-serie med tvålar och doftljus men även deras vetevärmare.



Många miljövänliga leksaker får även de fina förpackningar. Dessa miljövänliga byggklossar kommer från Creatables i snygg kartongförpackning.


Även dessa från det miljövänliga Bajo wooden toys är ursnygga.

Precis som Swedish hasbeens skokartonger, för att inte tala om skorna :)
Snygga papperskassar funkar också, kolla in Järna vedugnsbageri, en lokal favorit hos mig :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...