söndag 9 mars 2014

Spa, Sweeny Todd och ljusstakar

En händelserik helg och än är den inte över. I fredags blev jag bortlurad hemifrån och överraskad med en spontan spa-vistelse på Trosa stadshotells spa-avdelning. Fästmannen hade ordnat detta helt i smyg då han tyckte jag hade tjatat tillräckligt på honom om en efterlängtad fotmassage som han oftast brukar stå för :) Nu blev det istället två timmars relaxande, räkmacka och en 45 minuters fot-, hand- och hårbotten massage. Till kvällen blev det musslor, vitt vin och creme brulé som intogs framför brasan hemma. En mycket trevlig fredag :)

Lördagen var inte sämre den. Åkte in på förmiddagen till Stockholm där jag mötte upp mina eviga kumpaner syster och mamma för ett besök på Stockholm stadsteater. Syster hade gett oss en varsin biljett till Sweeny Todd med Peter Jöback och Vanna Rosenberg i julklapp. Jag tog först en kort sväng på stan innan jag mötte upp de två för en enkel lunch på Teatercafét i Kulturhuset. Föreställningen var kanon! Mycket inspiration från Tim Burton-filmen med Johnny Depp och Helena Bonhem Carter och steampunk. Den pågår till sista april och är i princip helt slutsåld.


Dessa miljömärka ljusstakar från Åhléns har jag gluttat länge på och i lördags slog jag till. Kull heter de och är gjorda i bok. Härligt moderna men ändå med den rätta lantliga känslan. Miljömärkt och gediget trä, me like :) Nytt blandat med gammalt är det bästa jag vet. Årets första tussilago fick flytta in i 1700-tals glaset jag fyndade i somras på auktion i Trosa.

Se vad vi hittar på idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...