lördag 14 mars 2015

Senaste fynd: Räknestafvar

För två veckor sedan hade jag och min mamma en förmiddag på tu man hand i Trosa, vi strosade runt, köpte skor på rea, åt brunch på Ågården och jag fyndade 5 st gamla räknestafvar på den lokala antikhandeln, Veras antik. Hon berättade att de kom från Lännäs Södra skola i Odensbacken, där fanns för ett par år sedan ett café, Englas skafferi som drevs av en familj som nu syns i SVTs serie Familjer på äventyr. När de sålde verksamheten sålde de även av inventariet från bl. a den gamla skolan. Nu har dessa räknestafvar hittat hem till mig :)




De har siffror/räknesätt på båda sidorna så man kan variera vilka man vill ska synas. Har tagit in några körsbärskvistar och satte dem i den gamla apoteksflaskan på byrån i sovrummet. Som man kan se så börjar knopparna bli gröna :) Våren har kommit till oss och i vår trädgård syns nu snödroppar och blåsippor, i våra omgivningar runt huset har jag även plockat tussilago. Så härligt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...