onsdag 11 november 2015

Siffer- och bokstavspåsar

Har kommit över små påsar i linneväv med dragsko av snöre. Har länge tänkt att jag ska hitta på nåt med dem. Så nu har jag köpt svart textilfärg och schabloner av siffror och bokstäver och sen ska varje påse få en siffra eller bokstav. Kommer bli snygga, härliga och grafiska små presentpåsar. Som exempel; fyller ett barn t. ex 5 år, lägg ner något roligt i en påse med en 5:a och den bokstaven som barnets namn börjar på. Till vuxen, välj de två siffror som bildar den aktuella åldern eller bara bokstavspåsen eller varför inte till en adventskalender? :) 

Dock är det inte helt lätt att få till snygga tryck då färgen har en tendens att sugas upp av tyget utanför schablonen. Tror jag måste ha mindre färg, har blivit några misslyckade tryck, tur att jag har ett par hundra påsar :) Köpte även stämplar så ska se om de gör jämnare tryck. 



Idén kom från den här bilden och dessa gamla bankningspåsar som jag har. Jag tänkte; sådana påsar har jag ju och sedan gillar jag allt med snygga bokstäver och siffror på.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...