torsdag 4 juni 2015

Ny säsong kräver sina nya tillskott i garderoben :)

Sommaren har kommit, dock inte riktigt värmen. Trots det har jag hamnat i nån sommarkläder-virvelvind, för just nu frossar jag i sommarkläder på nätet och plånboken räcker inte riktigt till :) Några saker har jag klickat hem men kan inte få nog av klänningar i 50tals modeller med markerad midja i härligt bomulls tyg, marinblått, prickar, ränder, röda accenter och härliga band som kan knytas i fina rosetter. Har alltid varit svag för detta och i princip hela min sommargarderob ser ut så och varje säsong försöker jag hitta godbitar att fylla ut den med. Årets längtan började med denna bild som jag hittade på Pinterest, som på nåt sätt hade alla element som jag älskar med sommarkläder. Sedan började inspirationsmappen fyllas på med fler och fler bilder, allt hittar ni här.


Det som redan har fått komma hem till min garderob är bl.a denna klänning och topp från storfavoriten  Jumperfabriken.



Denna klänning från märket Kala och kjolen från Mint&Berry från Zalando har även hittat in i garderoben



Och tillslut denna lilla klänning från MQ och Dobber slank ner i påsen samt en poncho för svala sommarkvällar från Jumperfabriken köpt på Tradera :) Jeans, chinos och shorts i marinblått och beige samt ett par vita linnen finns alltid i min garderob. Till detta har jag gärna ballerina skor, mina vita Converse eller träskor från Swedish hasbeens, skärp i midjan och en snygg läder/skinn väska och färgerna går helst i cognac och rött.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...