söndag 11 augusti 2013

Auktions fynd å lite smått och gott

I onsdags var jag på auktion i Trosa. Det var evigheter sedan jag var på en riktig klubbauktion (typ 15 år sedan), har mest spenderat min tid på loppis och Tradera :) Det var en blandad kompott som det bjöds på, från högt till lågt. Några av höjdpunkterna tyckte jag var en gammal industrilampa av glas och metall som sprang iväg ända till 1850 kr! Hade varit spekulant på den om det inte hade gått upp så fort :) Ett par andra var ett stort kopparkärl som passade att ha ved i samt en del gjutjärnsgrytor. Själv kom jag hem med ett par av de bättre sakerna tycker jag.

Två stycken 1700-tals spetsglas med låg fot låg i en låda med lite annat skräpglas. Jag hoppades att det var ingen annan som märkte att dessa var något speciellt. Plus att de var bland det sista som ropades ut så det hade tunnats ut en del i publiken. Trots det blev det en liten kamp om lådan men jag gick hem med segern! :) Även denna 1800-tals timplåda fick följa med hem. Här visas den tillsammans med en stor duk som jag fyndade i höstas på Skillebyholms marknad i Järna.



Klaffbordet (som vi just nu använder som köksbord) och det stora tråget är favoritköp som gjorts under förra årets loppis säsong. Det vita fatet och lilla karaffen från Gustavsberg är traderafynd som har varit nedpackade tills nu.

1 kommentar:

  1. Många många fina fynd !
    Härligt är det när man fyndar fina saker eller hurn? :)

    Ha en fin vecka ! Kul att hitta hit ! :)

    kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...