torsdag 8 augusti 2013

Varde ljus!

Här hemma håller vi på att planera huset och vad vi vill göra de näst kommande 10 år (ungefär så lång tid det kommer att ta innan vi är färdiga) så just nu tittar jag på köksluckor, tapeter, färgprover och annat. Men nu när mörkret börjar närma sig så inser vi att vi knappt har några lampor (!) så detta måste införskaffas snarast :) Och det trots att vi inte har börjat renovera ännu för vi kan ju inte famla omkring i mörker hela vintern, ja, det finns ju öppen spis å värmeljus men vardagen blir lite enklare med elektriskt ljus också :) Har hittat en hel del snyggt hos Lyktan Bankeryd, bl. a de här som heter Bonjour och Merci. Tänkte ha tre stycken tillsammans i taket i vardagsrummet. Två Bonjour och en Merci på olika höjder, en modern variant på kristallkrona.

Och denna tänkte jag mig i köket över matbordet, Kustvaktaren heter den. Finns även som stor taklampa, vägg-, bords- och golvlampa. Denna kollektion har en industrikänsla som jag tycket funkar väldigt bra med det lantliga som grova trätråg, linnehanddukar, nötta allmoge möbler och gammalt vitt porslin.


 
Här är några till som jag gillade, så himla snyggt! Vill ha allt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...