tisdag 6 augusti 2013

Senaste nytt på fyndfronten

Här kommer en liten kavalkad av nytillkomna fynd för det nya hemmet. En mortel som inte går av för hackor, tung som tusan! Faktiskt fyndad redan förra sommaren men varit nedpackat tills nu.

Flaskor med porslinskork


En kaffekvarn som vi fick av belgiska vänner som inflyttningspresent, fyndad på loppmarknad i Belgien. En stor bål/degskål från Gustavsberg, sist men inte minst några äldre vikter och en 1800-tals tenntallrik.

Dock saknar vi fortfarande en del nyckelmöbler till huset. Byrå till sovrummet och bokhyllor samt nytt vardagsrumsbord ska köpas in, kommer bli Ikeas Hemnes serie. Matbord och stolar, sedan vill jag ha en kökssoffa och skänk till köket samt en tallrikshylla av äldre modell. Vi gjorde nämligen oss av med en hel del när vi sålde lägenheten för vi visste att vi ville ha en annan stil och känsla på de nya möblerna.

Ska på auktion i Trosa på onsdag, kanske hittar något där :)


2 kommentarer:

  1. Vilka härliga fynd du gjort :)
    Roligt o leta nya möbler till ett nytt hus, ja spenderade timmar med att leta möbler o annat när vi skulle flytta in till vårt hus :)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Hej Ulrika! Så roligt att du kommenterade på min blogg så att jag fick kika in här hos dig, spännande!
    Du har gjort så fina fynd och morteln är guld värd. Förstår att det är spännande att få börja planera och rusta ert nya hem, så fint det verkar vara med många möjligheter! Hoppas du fann några möbler du letar efter på auktionen.
    Jag lägger till dig på min lista så att jag inte "tappar bort dig"!

    Ha det gott!
    Kram
    Cia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...