tisdag 20 augusti 2013

Inspiration badrum

När vi flyttade in i huset fick vi en gratis besiktning av vårt försäkringsbolag från Anticimex, den visade att det fanns alldeles för mycket fukt i vissa bjälklag i grunden under badrummet. Detta hade inte upptäckts trots att vi hade gjort en besiktning av huset innan. Detta har blivit ett försäkringsärende angående ett dolt fel. Badrummet är omodernt och i stort behov av planering och strukturering då det är för tillfället det enda badrummet i huset och behöver därför optimeras för att på bästa sätt utnyttja de ytor som finns för både dusch och tvätt. Planeringen av det på det stora hela är vi klara med och jag vill ha schackrutigt golv med vita väggar. Har en del inspirationsbilder från Hemnet i min inspirationsmapp som har hjälpt mig.



Golvet vill jag ha det så här med en svart bård runt om först och rutorna vridna så att de bildar romber eller s.k trillis-form och sedan större vita plattor på väggarna satta som murstenar.

Den här bilden har varit inspiration för hur vi vill dela av vårt badrums bakre vägg där det till vänster kommer bli en duschhörna och höger en tvättpelare med en kaklad vägg emellan. Schackrutigt golv är så klassiskt och tidlöst tycker jag och passar i alla typer av rum, stora salar, små hallar, kök och badrum. Toastolen kommer förmodligen att återanvändas och handfat med underskåp kommer bli från Ikeas Hemnes serie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...